Kilka słów o MKT

MKT Lublin

Organizujemy wyprawy wysokogórskie i wspinaczkowe oraz trekingi

Stowarzyszenie Medyczny Klub Turystyczny zostało utworzone pod koniec 2004 roku przez grupę osób związanych ze środowiskiem medycznym Lublina, posiadających duże doświadczenie w tym, co kiedyś nazywano turystyką kwalifikowaną a co dziś chcielibyśmy określać jako turystykę aktywną.
Do tego czasu, jako grupa nieformalna sami penetrowaliśmy górskie i nizinne szlaki turystyczne. Zdobywaliśmy Mount Blanc, Monte Rosa, Matterhorn, Gran Paradiso, Dolomity, Alpy Berneńskie i Julijskie, byliśmy na Kaukazie, w Atlasie Wysokim, i Tien Szanie, na afrykańskim Kilimandżaro i Ras Dashen, na Uralu Subpolarnym oraz pod himalajską Annapurną. Pieszo, rowerem i na nartach docieraliśmy w Czarnohorę, Świdowiec, Gorgany, Retezat, Góry Rodniańskie, Fogarasz. Po tak różnorodnych doświadczeniach turystycznych, ze względów prawnych i finansowych postanowiliśmy sformalizować naszą działalność.

Realizujemy wieloetapowe, szosowo-terenowe rajdy rowerowe

Po zarejestrowaniu Stowarzyszenia wspieramy nawzajem swoje pasje i staramy się przekazywać je innym, co zaowocowało dorocznymi rajdami rowerowymi po Europie Wschodniej i Środkowej (kilkakrotnie Ukraina, Słowacja Węgry), regularnymi wyprawami wysokogórskimi a także licznymi wystawami fotograficznymi, spotkaniami integracyjnymi i pokazami slajdów. Objechaliśmy rowerem Polskę dookoła jej granic oraz wzdłuż biegu Wisły, trwa projekt przejechania rowerem wzdłuż biegu Dunaju przez 8 europejskich państw. Organizowaliśmy też wycieczki objazdowe po Polsce i Europie, również dla osób z przewlekłymi schorzeniami, zawsze połączone z aktywną wędrówką. W lutym 2006 roku nasza wyprawa do Argentyny zdobyła najwyższy szczyt obu Ameryk - Aconcagua 6962 mnpm.

Organizujemy krajoznawcze wycieczki autokarowe, prezentujemy wystawy fotografii i prezentacje krajoznawcze

W sierpniu 2008 roku nasza ekspedycja powtórzyła drogę pierwszych polskich powojennych himalaistów na szczyt CB13A w Indiach - 6180mnpm, w lipcu 2010 w 5-osobowym komplecie weszliśmy na Ararat (5137mnpm) a w sierpniu 2013 na kaukaski Kazbek (5034mnpm), lipcu 2015 na irański Demavend (5610 mnpm), w styczniu 2020 na etiopski Ras Dashen (4550mnpm). Od Kilku lat realizujemy z powodzeniem projekt zdobywania Korony Gór Europy.  MKT jest także klubem towarzyskim, przez Klub przez kilkanaście lat jego działalności przewinęło się wielu amatorów aktywnej turystyki w różnym wieku, zawiązało się wiele przyjaźni nie tylko na turystycznym szlaku, jest tu bowiem szansa na spotkanie się z ludźmi o podobnych potrzebach i zainteresowaniach.