Dookoła Polski z MKT – Edycja czwarta

Edycja czwarta: (czerwiec 2008) Świnoujście - Frombork

Edycja IV rozpoczęła się 2 czerwca 2010 o godz. 20:05 na dworcu kolejowym Lublin Główny, skąd pociąg zabrał nas do  Świnoujścia. Jako, że rower trudno zamienić w pojazd pływający, to poza fragmentami rzeczywistej granicy lądowej na Mierzei Wiślanej i Wyspie Uznam, przyjęliśmy za takową brzeg morski.  Aby trzymać się bliżej rzeczywistej granicy morskiej wykonaliśmy także przyznaję dwa skróty przez Zatokę Gdańską i Zalew Wiślany na pokładzie promów. Edycja ta miała nieco inny charakter niż poprzednie z powodu znacznie bardziej zurbanizowanych i zaludnionych mimo wczesnego sezonu okolic.

Ale nawet na wybrzeżu korzystaliśmy głównie z biwaków, jedynie w warunkach bardziej komfortowych, udało się też rozpalić ognisko a nawet wykąpać w nieco zimnym Bałtyku. W składzie Piotr Paprzycki, Dorota Lewińska, Robert Kieszko, Michał Drożdż, Alicja Rokicka (niestety tym razem nie mógł z nami wyruszyć Mariusz Nowak) odwiedziliśmy wszystkie niemal polskie kurorty nadmorskie, nieznane kąpieliska i porty z nadzieją znalezienia spokojniejszych miejsc na początku lata. Okazało się, że może okolica jest nieco mniej dzika, ale za to historycznych i atrakcyjnych turystycznie miejsc niemało.
Do Krynicy Morskiej i Fromborka dotarliśmy 11 czerwca i podobnie jak w III-ciej edycji do Lublina zabrał nas bus chociaż z oporami, bo mocno opóźniony. Częściowo z oficjalną grupą czwartej edycji rajdu na nieco krótszej trasie do Władysławowa Prezes poprowadził z żoną i synkiem Adasiem drugą grupę rajdową z nowymi członkiniami MKT: Anną Sosik i Anną Walkowską. Ponieważ w tym sezonie grupa prezesa uzupełniła fragmenty trasy, których brakowało im z pierwszej edycji na Pobużu i Pogórzu, tym sposobem mamy dużą grupę, która ma szansę razem wyruszyć w 2011 roku.